30 januari 2012

Min favoritövning

Under senare år har jag känt mig allt mer stel i mina ben. Jag är inte stel men jag känner mig stel. Mina vader är ständigt ömma och det är nästan som om jag hade träningsvärk. Det är lite svårt att beskriva känslan jag har men det liknar mest träningsvärk. Jag brukar stretcha baksidan av mina ben varje dag. Det gör så där skön-ont. De flesta vet nog vad jag menar med det. För drygt ett år sedan började jag göra lite yoga-övningar några gånger i veckan och jag har en favoritövning för mina ben. När jag gör den övningen får musklerna i vaderna och hälsenan en ordentlig töjning. Övningen jag gör kallas stående hunden och den kan jag varmt rekommendera. Jag står i positionen som kan ses nedan och räknar långsamt till femton. Sedan lyfter jag först det ena och sedan det andra benet och räknar till fem. Jag brukar vanligtvis upprepa övningen två gånger när jag kör mitt korta träningspass. Så här ser min favoritövning stående hunden ut…


7 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med vaderna....trappan ner på morronen är så stel:). Det är en bra övning som mjukar upp.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Min stelhet är också värst på morgonen men den är ganska jobbig hela dagen för det mesta. Nu ska jag ta och göra min favoritövning :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag det skall funka att komma till min andra blogg,
    kramis ♥

    SvaraRadera
  4. Vad trist att din blomma dog. Min hänger lite nu med...det kanske inte är vår sort:).
    Varma kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Tessan: Jag kommer inte till din blogg när jag klickar på ditt namn :-(
    Kram

    Messan: Du har nog rätt i att det inte är vår sort helt enkelt ;-)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Ohh det är så härligt med vissa yoga övningar. Jag får inte stretcha för jag är överrörlig i kroppen men har fått börja ändå med benen för jag är så spastiskstel.

    SvaraRadera
  7. Jag är också lite överrörlig men ingen har sagt att jag inte borde stretcha så jag gör det eftersom det känns så bra.

    SvaraRadera