24 mars 2012

Tända ljus

Idag har det varit riktigt skitväder här. Det har varit några plusgrader och det har snöat mest hela dagen. Sedan kanske en timme tillbaka är det uppehåll och nu är det nästan helt molnfritt på himlen nu. Det har redan hunnit bli någon minusgrad ute. Att det snöar vid den här tiden på året är helt normalt här så det är väl inte mycket att säga om den saken.
För övrigt har det varit en helt vanlig lördag. Jag var ut och handlade på förmiddagen och på eftermiddagen var jag och en väninna och fikade tillsammans. När jag kom hem efter fikat lagade jag middag. Jag har ätit jättegott idag. Lammkotletter och hemgjord klyftpotatis. Lite trist är det förstås att äta en så god middag utan sällskap...
Nu ska jag tända ljus och slå mig ner i soffan!

4 kommentarer:

  1. jag sitter i min soffa och det är första dagen på en plan jag har... får se hur det går. Men jag är motiverad och jag är glad och det har varit en bra dag. Nu är jag trött och ska snart sova tror jag. Maten du njöt av blev jag sugen på :) kram kram goa du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag nyfiken på vad det kan vara för plan du har. Ska kika in på din blogg och se om du skrivit om den :-)
      Kram

      Radera
  2. Här har vi haft strålande sol där jag har legat ute och solat , rensat lite ogräs i landet ..i typ 5 minuter:) En superhärlig dag med andra ord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter helt underbart att kunna ligga ute och sola!

      Radera