2 november 2013

Riktigt roligt


När jag var ung tyckte jag att det var roligt att baka både det ena och det andra men lusten att göra det har lyst med sin frånvaro i ganska många år. Av någon anledning har lusten att baka sakta smugit sig tillbaka och de senaste veckorna har jag bakat bland annat provat på två olika recept på fröknäcke och förra helgen bakade jag muffins. Idag har jag bakat paleofrallor och när jag höll på med dem kom jag att tänka på att jag tyckte det var riktigt roligt. De här frallorna är inte ens i närheten av vanligt men jag tycker de blev goda. Receptet ger bara sex stycken så det är inte frågan om något storbak. För mig passar det perfekt.

Att äta enligt paleo-principen har jag än så länge inga problem med och jag känner mig peppad att fortsätta vandra på den väg jag börjat gå…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar