16 november 2011

Inte som jag hade tänkt

I många år har jag jobbat deltid och min arbetstid har varit förlagd så att jag varit ledig på onsdagar. Det har passat mig helt perfekt att ha en ledig dag mitt i veckan. Veckorna känns på så sätt kortare. Det är nästan som att bara jobba måndagar och fredagar hela tiden. Den lediga dagen mitt i veckan brukar jag alltid sova längre. Hur länge jag sover beror på dagsformen och årstiden. Jag brukar för det mesta tillåta mig att sova tills jag vaknar av mig själv. Men oftast ställer jag väckaren på nio bara för att jag inte ska sova allt för länge. Så hade jag gjort även idag. Eller igår rättare sagt.

Men det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Fast det är i och för sig inte särskilt ovanligt. Det är oftare att det inte blir som jag har tänk än att det faktiskt blir som jag har tänkt. Nu till saken. Jag har redan tidigare berättat om att jag har köpt mig en ”wake-up light” lampa. Och jag har även skrivit om lite om hur jag har gjort för att det ska funka så bra som möjligt för mig. Igår morse stängde jag aldrig av lampan men den slocknade av sig själv innan jag gick till jobbet. Det innebar att den var inställd på att starta även idag. långt hade jag förstås inte tänkt. På min lediga dag vaknade jag när klockan var halv sju av att det var ljust i rummet.

Inte alls som jag hade tänkt mig…

4 kommentarer:

  1. Hallå! Jag har ätit min "diet" i 4mån ca skulle jag tro!

    SvaraRadera
  2. Tack Lilly Lee, då vet jag :-)

    SvaraRadera
  3. Hi hi!
    Så är livet; Det blir aldrig som man tänkt sej.

    SvaraRadera
  4. Livet skulle kanske ha sett helt annorlunda ut om allt hade blivit som man tänkt sig :-) Eller också skulle man inte märkt någon skillnad annat än i de små sakerna. Det får vi aldrig veta..

    SvaraRadera