29 mars 2015

Gillar söndagar

För en gångs skull har jag varit ute i god tid med något. Det är inte något som hör till vanligheterna eftersom jag är en hejare på att skjuta upp allt möjligt. Än är det ett tag kvar innan vintern är slut men sparkföret har mer eller mindre varit slut i flera veckor. I fredags kom det en massa snö som inte har tinat bort helt så jag har ställt in min spark i förrådet idag. De flesta år brukar jag vänta så länge att jag mer eller mindre får bära den dit men nu har jag äntligen gjort det i god tid.

På tal om i god tid så blir det nog motsatsen i morgon. Jag tror inte att jag inte kommer att vara på jobbet i särskilt god tid i morgon. Från och med idag är den eländiga sommartiden här och det märker jag garanterat av i morgon bitti. Morgonpigg är det sista jag är så det är en himla tur att jag har flextid till klockan nio.

För övrigt har min helg varit jättebra och jag känner mig på toppenhumör. Det är tur att jag aldrig lidit av den söndagsångest som många andra har. Jag gillar söndagar och trots min morgontrötthet gruvar jag mig inte för måndagen och den nya arbetsveckan så i det fallet är jag lyckligt lottad. Veckan som kommer är en arbetsdag kortare än vanligt och det är inte något som gör saken sämre. Jag tycker inte det är så länge sedan jul när det var evigheter till nästa långhelg.

Tänk så fort tiden går…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar