7 december 2014

Kontrasternas helg

Den här helgen har varit de stora kontrasternas helg. I fredags hade vi vinterfest med sommartema på jobbet och igår kväll träffades jag och några av mina bästa vänner och hade glöggparty. Båda kvällarna var trevliga var och en på sitt sätt. Att ”partaja” två kvällar i rad är mer än jag normalt sett orkar med men det gick väldigt bra eftersom ingen av kvällarna blev särskilt sena. Glöggen vi drack igår var mycket god så den rekommenderar jag gärna.


Veckan som gått har varit ganska bra även om jag var alldeles otroligt trött i mitten av veckan. Under den tid på året då det är få timmar med dagsljus blir jag alltid trött och mest av allt önskar jag att jag kunde gå i ide och vakna fram på vårkanten när dagarna återigen blivit långa. Som tur är har solen visat sig både igår och idag så under helgen har jag återfått lite energi och blivit en aning piggare.

Att köpa julklappar tycker jag alltid är ett elände. Jag har inte så många att köpa till men jag har alltid så himla svårt att komma på vad jag ska köpa. Det här året är jag i ett läge som jag aldrig varit i tidigare. Jag är nämligen redan klar med mina julklappsinköp! Alla paket är inte inslagna och den sista julklappen beställde jag via nätet nu för en liten stund sedan.  Jag är alltså inte helt klar med allt men det värsta är gjort och det har aldrig hänt förr att jag varit klar så tidigt.

Gissa om jag känner mig nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar