27 september 2015

På banan igen

I fredags kom jag hem igen efter att ha varit på rehab under två veckor. Jag har haft det jättebra och kroppen känns som ny efter två veckors intensiv träning. Har nog aldrig varit i så dålig fysisk form tidigare när jag börjat träna och jag märker en enorm skillnad både på orken och på balansen. Det är förstås så att ju mer otränad man är när man börjar träna desto större skillnad märker man på väldigt kort tid. Som jag berättat tidigare så har jag minst sagt varit otursförföljd under ett antal månader så träningen var mycket välbehövlig. Under helgen har jag inte tränat något men jag känner mig taggad att börja träna hemma.

På ett sätt skulle det vara bra att vara på rehab mer än två veckor men trots att det är givande och bra på alla sätt så blir man lite less efter ett tag. Det var SÅ skönt att komma hem i fredags. Att få sova i sin egen säng igen och att få sitta hemma i soffan på kvällarna. Både igår och idag har en stor del av min tid gått åt till att komma i fas igen här hemma och det har jag lyckats rätt bra med. Nu känns det som om jag är på banan igen och det känns helt ok att återgå till jobbet igen i morgon. Även om jag inte direkt haft semester under min frånvaro så har jag haft en paus från jobbet och det skadar aldrig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar