13 januari 2016

Helt uppslukad

Förr om åren brukade jag alltid köpa ett nytt pussel till jul och det är en trevlig sysselsättning att lägga pussel. Under de år jag bott för mig själv har det inte blivit något av med den traditionen. Förra året när jag tillbringade julen tillsammans med min dotter kom vi på att vi skulle plocka fram ett och det var precis lika roligt som det var förr. Vi hann faktiskt med att lägga tre pussel under tiden hon var här.

Den här julen fick jag ett pussel i julklapp och för drygt en vecka sedan gav jag mig i kast med det. Jag lade ut min pusselmatta på köksbordet och satte igång. Enda kruxet med att lägga pussel är att man blir helt uppslukad av det. Jag fick ingenting annat gjort här hemma. I förrgår insåg jag att det var ohållbart så jag ihop pusselmatta för att lyckas göra något annat. Det pussel jag har börjat lägga har 2000 bitar så det kommer nog att ta ett tag innan det är klart...

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild, du får rama in pusslet när du blir färdig så det blir en vacker tavla. ☺
    Kram
    Kra

    SvaraRadera
  2. Jag har inte byggt mer på pusslet sedan jag skrev det här inlägget men nu ska jag ta och plocka fram det igen. När pusslet väl är färdigt kommer jag att riva det för även om det är en vacker bild har jag inte lust att ha det på väggen.
    Kram

    SvaraRadera