20 november 2013

Att svälja stoltheten

Sent på måndag kväll kom jag hem från en härlig utlandsvecka. Hemresedagen hämtade bussen oss vid hotellet redan tio i fem på morgonen så natten mot måndagen blev det inte mycket sömn. Resan förflöt utan större problem. Den jobbigaste delen av resan var att jag fick dra min resväska upp för en isig backe till huset där jag bor och att jag inte hade någon hjälp att få väskan upp för trappen.

När jag väl var inne i min lägenhet med min packning var jag helt slut. Jag gjorde mig klar för natten, tände ett ljus på rumsbordet och satt en stund i soffan och varvade ner innan jag kröp ner i min säng. Den kvällen somnade jag ovaggad. Igår jobbade jag och då var jag om möjligt ännu tröttare än jag var på måndagen. Så gårdagen var en pina. När jag vaknade idag var jag som en helt ny människa.

För några veckor sedan skrev jag att jag inför den här resan bokade assistans på flytplatsen. Jag blev mäkta imponerad över att det fungerade så otroligt smidigt och bra. Det var första men inte sista gången jag använder mig av den möjligheten. Nu när jag väl har provat förstår jag inte att jag inte kollat upp saken tidigare. Eller egentligen förstår jag det. Jag vill ju klara mig utan hjälp.

Att svälja stoltheten är inte lätt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar