12 mars 2014

Sakta framåt

Tänk att det redan gått en vecka sedan jag skrev något sist. Det har varit lite tunnsått med inlägg från min under senare tid men det är säkert inte många som saknar mig. Jag har fortfarande inte kommit i ordning helt i min nya lägenhet och med den här hastigheten kommer det nog att dröja ett bra tag innan allt är klart. Men det går trots allt sakta framåt. Min ork räcker inte på det sätt jag vill men sjukdomen har lärt mig att bli mer tålmodig. Jag har helt enkelt tvingats bli mer tålmodig. Skulle jag vara lika otålig nu som jag var tidigare skulle nog livet bli helt ohållbart. Det är så sant som det är sagt att det inte finns något ont som inte för något gott med sig.

I övrigt kan jag berätta att jag omedelbart kände mig hemmastadd i nya lägenheten. Planlösningen är exakt likadan som i den förra så det känns mest bara som om jag fått nya tapeter och sen har jag två garderober mer än jag hade i förra lägenheten. De två extra garderoberna står i hallen och att få användning för dem har jag inga problem med. Nu blir det mindre trångt i mina andra skåp vilket inte är helt fel. Det är helt underbart att äntligen bo på markplanet. Nu är det inte det minsta tungt att bära in det jag har handlat. Jag är glad över att jag har flyttat!

6 kommentarer:

  1. Vad härligt med din nya lägenhet! Hoppas du ska trivas massor.
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vem du nu är! Jag trivs redan jättebra i min nya lägenhet och varenda dag är jag lika tacksam över att jag slipper trappen. Det känns så lyxigt att bo på markplanet. Tänk att man kan glädja sig så mycket över så lite :-)
      Kram

      Radera
  2. Det var jag messan som var anonym.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittar in på min blogg messan! Saknar dina inlägg och hoppas att du har det bra.
      Kram

      Radera
  3. Jag har det bra och mår bra. Njuter av vår och sen jobbar och tränar jag ungefär vad jag hinner :). Hoppas du hittar och får mer ork, jobbigt när det kommer. Ha det bra!
    Varm kram messan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra att du har det bra! Här är det inte vår än utan vårvinter men våren kommer hit också med tiden. De senaste dagarna har jag äntligen känt mig lite bättre och jag är så himla glad över det.
      Kram

      Radera