24 mars 2014

Fortfarande

Jag önskar jag kunde skriva ett inlägg i positiv anda men just nu är det inte möjligt. Min jobbiga trötthet visar inga som helst tecken på att vilja ge med sig. Nu är det en vecka sedan jag skrev något senare och jag är fortfarande lika trött. Som du säkert förstår är jag ganska trött på att vara trött. Nu har jag inte varit konstant trött sedan jag skrev senast men de stunder jag känt mig någorlunda pigg har inte varit långa. Att sova hjälper inte så jag antar att jag än en gång har fått en släng av fatigue. Det är ett ganska vanligt MS-symptom och det har drabbat mig i perioder under årens lopp. Som tur är har det inte varit konstat så jag räknar med att det kommer att ge med sig även den här gången.

På morgonen brukar jag alltid känna mig trött och seg men det brukar ge med sig efter en stund. I torsdags var det inte som det brukar vara. Jag hade fortfarande inte piggnat till när det började närma sig lunch utan det enda jag ville göra var att lägga mig och sova. Då tog jag beslutet att sjukanmäla mig från lunchen och att stanna hemma från jobbet på fredagen. Trots att jag tagit det lugnt under helgen så kände jag mig totalt utmattat under gårdagen. På kvällen när jag satt i soffan funderade jag fram och tillbaka på hur jag skulle göra och bestämde mig till sist för att stanna hemma även idag. Inte blir jag piggare av att vara hemma och jag orkar inte göra någonting så i morgon ska jag jobba.

Det om detta trista ämne. Jag har trots allt något positivt att berätta. Ute är det helt underbart väder. Himlen är blå och solen skiner. Just nu har vi den femte årstiden här. Den som vi kallar vårvinter. På dagen är det takdropp och snön tinar lite och på nätterna är det kyligt så att det fryser på lite. Dagar som den här önskar jag att min gångförmåga vore bättre så jag kunde ta en riktig långpromenad. Men man kan njuta av små korta promenader också. När jag är hemma från jobbet vill jag inte gärna ge mig ut men idag var jag tvungen att göra det eftersom jag hade tid för bilbesiktning. Så idag har jag bara gått till och från garaget. Nu ska jag avsluta mitt inlägg men en annan positiv sak. Min pärla till bil gick igenom besiktningen utan anmärkning.

My Toyota is fantastic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar