6 januari 2015

Långt juluppehåll

Jag har haft ett långt juluppehåll från bloggen och nu är det över. Det har så klart hänt en del sedan jag skrev senast och jag tänker inte ge mig in på att göra någon uppräkning av allt. Nu har jag varit ledig en hel vecka och i morgon har jag i vanlig ordning min arbetsfria dag. Jag har ingenting emot att jobba men det är otroligt skönt att vara ledig en dryg vecka. Den här veckan blir det mjukstart med två arbetsdagar och det är helt perfekt. Nattuggla som jag är tenderar jag att både lägga mig sent och stiga upp sent när jag är ledig mer än bara en helg.

Under jul och nyår har min dotter varit här och det har varit jätteroligt. I fredags reste vi tillsammans till min son och hans familj och igår åkte jag hem igen. Det var underbart att få träffa barnbarnen igen och jag har njutit i fulla drag. Idag har jag ägnat mig åt diverse vardagssysslor. Om en liten stund är tvättmaskinen klar och när jag har hängt tvätten ska jag koka några ägg och göra mig en kopp te. I morgon har jag tänkt ta ner julgardinerna i köket och till helgen ska jag köpa mig en bukett tulpaner. Så underbart härligt att vi går mot ljusare tider nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar