5 augusti 2013

Glömt att berätta

Jag fick en betydligt bättre start på den här veckan än på förra veckan. Det beror förstås mest på att jag redan har jobbat en vecka så jag har lite bättre koll på läget nu. Dessutom gjorde en av mina kollegor sin första arbetsdag efter sin semester så den här veckan blir jag inte ensam om allt ansvar.

Jag kom just på att jag glömt att berätta att det är som det ska med min rehab. Jag hann bli ganska orolig för att något blivit fel men så var det tack och lov inte. Att få det beskedet var en välsignelse för jag är i stort behov av rehab nu. Det blir två veckors ”träningsläger” från och med nästa måndag.

Det är helt underbart att vara på rehab och att kunna ägna två veckor helt och fullt till att fokusera på träning. Under den tiden behöver jag inte lägga någon energi på diverse vardagssysslor. Frukost, lunch och middag serveras varje dag och någon disk blir det inte. Jag brukar bli som ny efter en sån period.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig med rehab åker du i väg och sover borta också? Det borde satsas mer på rehabträning i sjukvården!! Då skulle vi må så mycket bättre!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor på sjukhusets patienthotell och behöver inte betala för boende och mat. Betalar 125 kr per dag för att vara på rehab så det är värsta lyxen :-) Har varit på rehab en gång varje år sedan 1998 och det är guld värt att få vara där :-)
      Kram

      Radera