14 februari 2014

I ett nafs

Förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Den senaste veckan har verkligen gått i ett nafs. Det är hel vecka sedan jag skrev något förra gången så nu är det väl dags kan jag tycka. Ibland känner jag mig inte alls inspirerad att skriva och då är det bäst att låta bli. Att skriva ska vara något som är roligt och inte något man känner sig tvungen att göra. Nu är det bara två veckor kvar till jag ska flytta in i min nya lägenhet och nästan varje dag tänker jag på hur jag ska få det att gå så smidigt som möjligt. Då jag inte orkar gå eller bära särskilt mycket själv så är jag beroende av hjälp och eftersom jag har ”begåvats” med ett ganska stort kontrollbov ägnar jag en del tid åt planering. Fast ärligt talat tror jag inte att de som ska hjälpa mig kommer att bli så förtjusta om jag börjar domdera allt för mycket så jag får nog försöka hålla mig i skinnet så gott jag kan.

Nu när arbetsveckan är över känner jag mig ganska trött och sliten och jag skulle mest av allt ha lust att slappa i soffan hela kvällen men så blir det inte. Under helgen är det filmfestival här och jag ska se en film som börjar klockan 18.30. Det är invigning av filmfestivalen klockan 18 så jag ska dit innan jag ska bänka mig för att se kvällens film. Har sett fram emot det här hela veckan men just nu känns det bara jobbigt att gå ut men det blir säkert trevligt när jag väl kommer iväg. Efter filmen ska vi som går tillsamman på filmen gå ut och äta middag. Som sagt, det blir säkert en bra kväll. Att det råkar vara Alla Hjärtans Dag idag betyder inte någonting för mig men när jag satte mig vid datorn slog det mig att jag har ett foto på det glashjärta som jag köpte till mitt första barnbarn och det vill jag dela med mig av. Önskar alla en trevlig och fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar