22 april 2013

Lusten återvänder

Nu märker jag tydligt att det går framåt för mig. Igår kände jag för första gången på länge lust att göra en massa saker. Först då kom jag att tänka på att jag faktiskt inte har lust att göra någonting alls på väldigt länge. Tro inte för den sakens skull att jag gjorde särskilt mycket men jag blev ändå glad över att jag har lust att göra saker nu.

Mina dagar består mest av vardagliga ting och den ena dagen är den andra lik. Enda skillnaden mot det vanliga är att jag har läst en del. I vanliga fall brukar jag bara läsa innan jag ska sov men den senaste tiden har jag även läst under dagtid. Under en lång tid har det varit si och så med läsningen och det känns kul att ha hittat tillbaka till det nu.

För ett tag sedan köpte jag nya gardiner till sovrummet och när jag hängde upp dem såg jag hur bra de matchar till tavlan på väggen. Tavlan har min dotter gjort och jag fick den i julklapp av henne för ganska många år sedan. Även om den inte är särskilt märkvärdig så gillar jag den och den passar perfekt i mitt sovrum.

10 kommentarer:

  1. Härligt att den kommer åter....glad för din skull:).
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken söt tavla ;)
    Visst är det skönt ändå att man har lust till något . Sedan får man ta lite som det kommer. Kram frokenms

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om tavlan som min begåvade dotter har gjort :-) Min ork räcker inte så långt men bara att jag har lust att göra saker gör mig på gott humör.
      Kram

      Radera
  3. Härligt när det vänder:)

    Ta hand om dig!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta! Nu är jag på rätt väg!
      Kram

      Radera
  4. Min lust och ork kommer och går...är det sol och bra väder har jag massa lust. Är det regn och grått blir jag nästan liggandes med grym huvudvärk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret kan verkligen påverka både orken och humöret...

      Radera
  5. Hej - tittar in för att säga hej hej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så trevligt! Hej, hej, till dig med :-)

      Radera