18 april 2013

Väckte minnen

På förmiddagen läste jag en artikel i Aftonbladet som väckte minnen hos mig. Minnen om hur det var när jag fick det skov som gjorde att jag blev inlagd på sjukhus. Under loppet av två dygn domnade båda mina ben av till mitt på låret och ännu några dagar senare var jag avdomnad till en bit över midjan. Jag fick genomgå en massa undersökningar men de hittade ingenting som verkade fela mig. Vid ett tillfälle frågade jag om mina konstiga symptom kunde bero på stress men det trodd inte läkaren. Själv var jag helt säker på att det var just stress om var orsaken. Jag drabbades inte alls lika hårt som mannen i artikeln jag läste men jag kom ändå att tänka på hur det var för mig då för drygt 21 år sedan.

För övrigt kan jag berätta att den trötthet och utmattning som jag ”lider” av nu kommer och går i vågor. Igår hade jag den bästa dag jag haft på länge och var förhållandevis pigg under ganska många timmar av dagen. Idag är det inte alls lika bra. Är trött och orkeslös. Jag tar det hela med jämnmod och är inte det minsta orolig för att jag inte ska bli bättre. Men jag kommer utan tvekan att stanna hemma från jobbet under hela den sjukskrivning jag har. Den räcker till och med nästa fredag. På onsdag nästa vecka har jag en läkartid på vårdcentralen för lite andra saker och då kommer jag att ta upp min trötthet och även be att få ta ett testa halten D-vitamin i mitt blod och att kolla vilket blodvärde jag har.

De senaste dagarna har det varit plusgrader varje dag och även kommit någon regnskur så snön smälter som bara den. Nu ser jag fram emot att gatorna ska sopas fria från grus. Det är inte klokt hur mycket som dras in i lägenheten trots att jag bor en trappa upp och dessutom bor själv. I måndags tog jag fram dammsugaren för att bli av med sanden och redan nu har jag världens grustag i hallen. Fattar ärligt talat inte riktigt hur det kan dras in så mycket eftersom jag som regel bara går ut en gång om dagen. Idag har jag förresten inte ens varit utanför huset. Jag har bara varit en vända till mitt förråd med lite saker som ska dit. Men det är förstås en massa grus i trappen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar