6 april 2013

Trött hela veckan

Jag har varit helt otroligt trött hela veckan som gått. Eftersom jag alltid haft problem vid övergången till sommartid skyller jag min trötthet på det. Om det är enda orsaken vet jag förstås inte helt säkert. Det kan förstås vara annat som spelar in.

Jag har sovit som en stock i natt och steg upp vid halv tio så jag borde inte vara trött redan nu men det är jag. Det kan förstås vara så att det är min MS som spökar lite extra. Man vet ju aldrig med den sjukdomen. Onaturlig trötthet är ett typsikt symptom och det är något som kan komma och gå.

Jag kan i alla fall inte skylla på mörkret. Dagarna har blivit långa nu och det har varit underbart soligt och fint hela veckan. Solen värmer på dagen men de kalla nätterna gör att snösmältningen går långsamt. Längtar tills all snö är borta!

8 kommentarer:

  1. Jag har varit ledig från jobbet i tio hela dagar och jag minns inte sist jag var så här pigg som jag varit nu de här dagarna. Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen..

    Ha en bra vecka!

    kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att du känner dig pigg :-) Hoppas du får en riktigt bra vecka! Jag känner mig tyvärr lika trött nu som jag gjorde när jag skrev inlägget...
      Kram

      Radera
  2. Ibland vet man inte riktigt varför man är trött om det är sjukdomen som spökar eller om det beror på något annat som sommartiden eller vårtrötthet tex.
    Det viktigaste är att lyssna på sin kropp och vila så mycket man kan.
    Kram...ta det lugnt nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör så gott jag kan med att vila. Det har inte varit mycket aktivitet för mig idag heller...
      Kram

      Radera
  3. Förhoppningsvis är det "bara" omställningen till sommartid eller den gräsliga fatigue som gjort dig (och mig) så himla trötta på sista tiden. Det vore ju inte kul om det istället berodde på den nya medicinen.
    Hoppas du piggnar till lite mer snart och att du får kontakt med din MS-sköterska för lite svar. Njut annars av våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag läst mig till att Mabthera har använts mot kroniskt trötthetssyndrom med goda resultat så min och din trötthet beror nog inte på medicinen :-) Våren kan jag tyvärr inte njuta av eftersom den inte kommit hit än :-/ Men den kommer!

      Radera
  4. kan man fortfarande skylla på sommartid

    /helt slut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men för mig är det nog inte BARA sommartiden som spökar :-/

      Radera