21 juni 2013

Det blir en repris

Den här midsommaraftonen blir en repris av förra året. Maten blir inte likadan men allt annat. Jag och en väninna ska tillbringa kvällen tillsammans och äta en trerätters middag. Hade jag inte haft henne skulle jag ha suttit här hemma helt själv. Det har jag gjort en gång tidigare och det var inte alls några problem med det. Bara lite tråkigt att inte ha någon att prata med. Som tur är har jag inga problem med att umgås med mig själv och tur är väl det. Jag har större problem med att alltid ha andra människor i min närhet.

Jag har redan dukat bordet och plockat fram en del av det som ska användas. Själva maten kommer vi att hjälpas åt att laga när väninnan kommer hit. Vi kommer att börja med är köttet som behöver en del tid i ugnen. Det som ska bli vår varmrätt är fläskytterfilé fylld med basilika, soltorkade tomater och fetaost till det kommer vi att ha potatisgratäng och självklart ett gott rött vin. När köttet väl är i ugnen ska vi ha en liten fördrink innan vi äter förrätten som precis som förra året består av avokado och räkor med gott sällskap. Sedan tar vi förmodligen en paus innan vi äter efterrätten som blir pannacotta och blåbär. Som synes blir det ingen traditionell midsommarmiddag.

Just nu är det en hel del moln på himlen men det håller på att lätta upp så förhoppningsvis kommer vi att kunna sitta ute och dricka vår fördrink. Det går säkert bra att sitta ute även om det inte blir sol till dess men det hör lite till att kunna sitta ute en stund när det är midsommarafton. Hoppas att alla i vårt avlånga land får en fin midsommarafton oavsett hur vädret blir under kvällen!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en god fortsättning på sommarn.;)
    Ska till läkarn i höst och ska fråga om d vitamin på recept.
    Tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får du problem kan du ju alltid hänvisa till studien de gjort i Umeå. Sen finns de andra också som visar att D-vitamin är bra. Fortsatt trevlig sommar till dig med!
      Kram

      Radera