29 juni 2013

Helt underbar

På söndag kväll träffade jag mitt nya barnbarn och hon var som väntat helt underbar. Tror jag satt och höll i henne ett par timmar i sträck medan hon snusade och sov. Jag hade inte alls lust att lägga henne ifrån mig när jag gjorde det men vid det laget var klockan ganska mycket och jag var trött efter resan. Stannade hos sonen och hans familj till onsdagen och det var jätteroligt att få rå om barnbarnen under de dagar jag var där.

Redan innan jag åkte fick jag veta att alla utom den minsta var förkylda men det avskräckte mig inte från att resa. Det går inte att undvika förkylningar och jag längtade så mycket efter att träffa dem. På torsdag kväll kände jag de första tecknen på en annalkande förkylning. Trots att jag var trött var det stört omöjligt att somna den kvällen och sista gången jag tittade på klockan var den halv fyra. Av den anledningen sov jag extra länge igår.

På förmiddagen var jag och handlade lite och när jag kom hem började jag känna mig illamående. Jag lade mig på soffan och vilade. Efter ett tag fick jag ont i både huvudet och ryggen. Förkylningen tilltog och det började svida i ögonen och halsen gjorde allt mer ont. Jag blev mer eller mindre liggande hela dagen och kvällen. Illamåendet gav med sig men jag hade ingen aptit på att äta något så det blev mer eller mindre en fastedag för mig.

Somnade ganska tidigt igår och sov som en stock under natten. Idag har jag mått som vanligt förutom förkylningen. Var ut och tog en liten promenad med rollatorn. Jag kan gå utan den nu men balansen är sämre än tidigare så jag vill hellre gå med den. Även en kort promenad gör att jag får ont i foten men jag måste försöka gå ut varje dag för i annat fall kommer jag väl aldrig i form igen. Kvällen kommer att gå i lugnets tecken. Så har det varit länge nu.

Jag är rätt less på det vid det här laget…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar