11 maj 2014

Resten av veckan

I tisdags kom jag igång ordentligt med träningen och det kändes bra. På onsdag kväll var jag bjuden på middag hos en gammal klasskompis från gymnasietiden. Vi tillbringade ganska mycket tid tillsammans under skoltiden men förlorade kontakten efter en tid. För några år sedan fick vi av en tillfällighet kontakt med varandra igen och sedan dess har vi träffats varje gång jag har varit här på rehab. Det är alltid lika roligt att träffa henne och vi har en hel del gemensamt trots att vi inte hade någon kontakt alls på väldigt många år.

Jag tog bussen från sjukhuset till stan när onsdagens träning var avslutat och tyvärr upptäckte jag ganska snart att jag hade ovanligt dålig ork den eftermiddagen. Efter en enda affär var jag helt slut i mina ben. Tur att jag hade min krycka med mig så att jag kunde ta mig till närmaste galleria. Där köpte jag mig en cappuccino och blev sittande länge och väl. Strax efter jag gått därifrån ringde min väninna och sa att hon avslutat sin arbetsdag och eftersom min ork ändå var obefintlig bestämde vi var hon skulle hämta mig. Resten av kvällen blev både vilsam och trevlig.

På torsdagen var jag inte i någon vidare form så jag tog det lite lugnare med träningen. När man vill väldigt mycket är det lätt att ta i mer än man borde. Att jag vill mer än jag klarar är ett av mina ”problem”. Ägnade torsdagskvällen åt välbehövlig vila. Enligt min plan skulle jag ta bussen till Umeå på fredag eftermiddag och tillbringa helgen hos sonen och hans familj men tyvärr blev det inte så. Sent på torsdag kväll fick jag ett sms från sonen om att mitt yngsta barnbarn fått magsjuka. Den äldre av dem blev sjuk i tisdags så jag bestämde mig för att inte åka.

Då jag redan innan jag åkte hemifrån hade bestämt mig för att inte resa hem under helgen så jag har tillbringat helgen på patienthotellet. Min helg har alltså varit väldigt lugn och det känns nästan som om jag till och med har vilat lite väl mycket. Nåja, att vila lite för mycket någon gång då och då kanske inte skadar. Idag har jag ärligt talat haft lite långtråkigt och jag önskar att jag hade kunnat ta en rejäl promenad för idag har det varit riktigt skönt väder. Långpromenader hör tyvärr till historien men jag har varit ut på en liten kort promenad.

Känner mig redo för en ny träningsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar