14 maj 2015

Det kunde varit värre

Nu har det gått 10 dagar sedan den onödiga olyckan inträffade och jag kan fortfarande inte gå utan att använda rollatorn. Vid varje steg känns det som om en kniv huggs in i smalbenet och nu är jag fruktansvärt less på min situation. När måndagen kom och min förbättring bara var obetydlig ringde jag till Hälsocentralen och fick en läkartid påföljande dag. Den här gången träffade jag en annan läkare än förra gången och efter han hade undersökt mig tyckte han att det för säkerhets skull skulle göras en röntgen av mitt knä och underben.

Jag hade turen att få komma in på röntgen efter en väldigt kort tids väntan och sedan fick jag träffa läkaren än en gång. Precis som jag hade trott och hoppats så har jag ingen fraktur utan den smärta jag känner kommer med största sannolikhet från musklerna. Det var trots allt en rejäl smäll jag fick. Mitt vänstra ben har numera alla regnbågens färger så det är förstås inte konstigt att jag har ont. Rådet jag fick är att fortsätta ta anti-inflammatoriska tabletter och att försöka belasta så mycket jag bara klarar. Och det är lättare sagt än gjort. Ju mer jag belastar desto mer ont får jag.

Jag brukar sällan ha långtråkigt men nu har jag det. Ändå har jag haft turen att få ett eller annat besök varje dag så det är ju inte alldeles synd om mig. Anledningen till att jag är så less och att jag har så långråkigt är att jag nästan inte kan företa mig någonting så det blir otroligt mycket dötid. Sen tar den ständiga smärta ganska hårt på humöret trots att jag vid det här laget har blivit ganska härdad när det gäller både det ena och det andra. Så bra är det inte även om det så klart kunde ha varit värre…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar