29 maj 2015

Det skadar inte

Den sjukskrivning jag fått efter min skada för några veckor sedan gällde till och med idag men jag valde att gå tillbaka på halva min arbetstid från och med igår. På så sätt blev det lite mjukstart för mig och det skadar inte. Jag är definitivt inte återställd men vad jag har förstått kan det ta ganska lång tid innan allt är som det var innan. Mitt vänstra knä är fortfarande lite svullet och jag måste vara väldigt försiktig när jag gå.

Naturligtvis hade jag extra svårt att somna både onsdag och torsdag kväll och därmed var dig extra svårt att ta sig upp dessa två morgnar. Att det blev så är jag inte det minsta förvånad över eftersom jag är, och förmodligen förblir, kvällsmänniska. Det där med att man blir morgonpigg ju äldre man blir har jag inte märk av ännu i alla fall så jag tvivlar starkt på att jag någonsin kommer att bli det men den som lever får se.

Ska jag vara helt ärlig var det inte alls särskilt roligt att börja jobba men det har förstås varit roligt att träffa arbetskamraterna igen. Visst har det varit en aning långtråkigt att vara hemma och ”skadad” men ändå. Det händer ganska ofta att jag tänker att jag skulle välja att sluta jobba redan nu om det inte var för den ekonomiska biten. Att tänka på hur ekonomin kommer att se ut för mig som pensionär vill jag helst inte tänka på…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar