1 maj 2013

Ett klokt beslut

Vårmånaden maj har börjat men någon vårvärme har det inte varit idag. Det var riktigt kyligt när jag var ut tidigare idag och vinden var isande kall. Jag tittade på termometern innan jag gick och konstaterade att det var klokast att ta både vintertäckjacka handskar.  Ett klokt beslut visade det sig.

Solen lyser in genom mitt fönster nu och det ser så fint ut att man luras att tro att det är varmare än det är. Idag har jag renbäddat min säng och passat på att byta ut duntäckena mot tunnare täcken. Även om det inte är så varmt just nu så går vi sakta men säkert mot varmare tider.

Min valborgsmässoafton var lugn och skön. Jag hade bjudit hem min väninna på middag så jag hade sällskap under kvällen. Maten var väldigt enkel men mycket god. Till påsk köpte jag en lammstek men det blev aldrig av att jag stekte den då och igår kom den väl till pass.

Jag hade köpt färdig potatisgratäng från kyldisken och värmde den under tiden steken vilade väl inlindad i folie och en handduk. Tillsammans med en sallad och ett gott rödvin blev det en riktig festmåltid trots att jag inte hade ork att ställa till med vare sig förrätt eller varmrätt.

Vad gjorde du på valborg?

2 kommentarer:

  1. Valborg var lugn med köpmat och bara sonen och jag, i var sitt rum. Oro fick jag för de två äldre barnen som på var sitt håll firade för oss med. Men första maj blev en fin dag då alla barnen samlades hemma hos mig och min vän Micke också. Skönt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur du har som har barnen så nära att du kan träffa dem ofta :-)
      Kram

      Radera