23 maj 2013

Mer än jag trott

Nu har jag varit hemma drygt en vecka efter min operation. Det kommer att dröja fem veckor till innan jag får belasta foten fullt ut men idag har jag gått lite här hemma utan att använda rullatorn. Att jag skulle kunna göra det efter så kort tid hade jag inte väntat mig så det är ju positivt.  Jag är van vid att vara ganska begränsad i det jag kan göra men den senaste veckan har jag varit mycket mer begränsad än jag är van vid att vara. Det har fått mig att inse att jag nog gjort mer här hemma än jag trott tidigare. Ibland får man positiva insikter och det är ju positivt.

Vädret har varit underbart i flera dagar och jag har haft möjlighet att sitta ute i solen och dricka mitt morgonkaffe. Det har varit så varmt att jag kunnat ha kjol och linne på mig när jag suttit ute. Som det verkar ska det fina vädret hålla i sig ett tag till. Eftersom det är lite tradigt att vara hemma och inte kunna göra så mycket är jag extra glad över det vackra vädret. Sol och blå himmel gör underverk med humöret. Inte för att jag var på särskilt dåligt humör tidigare men ändå. Det grönskar för fullt ute och det är helt underbart att se den skira grönskan.

Nu är den bästa tiden på året!

2 kommentarer:

  1. Hej ! Vad roligt med "snabba" framsteg;)
    Du har ju gjort massor .
    Förstår att det är jobbigt men humöret uppe så tar du igenom det här också. Kryakram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kollega på jobbet som opererade sin fot för några år sedan tyckte att jag gick väldigt bra efter så kort tid och då sa jag det bara är på grund av rullatorn som jag fått låna. Att jag inte kan göra så mycket här hemma tar jag med jämnmod. Det är otroligt hur tålmodig jag blivit med åren. Mitt ökade tålamod kan jag "tacka" min MS för. Inget ont som inte har något gott med sig säger man ju ;-)
      Kram tillbaka!

      Radera