31 maj 2013

Mer sommar

 
Idag är det den sista maj och här har vi redan haft mer sommar än vi hade på hela förra sommaren. Det är knappt man kan tro det är sant. Men det är sant och det är helt underbart. Nu börjar jag så smått vänja mig vid att vara hemma nästan hela tiden. Idag är det tre veckor sedan jag jobbade senast och jag har blivit helt avvand vid jobbet. Troligtvis kommer jag inte att jobba igen förrän efter min semester vilket är sista dagarna i juli. Just nu känns det inte alls helt fel.

Om jag är ledig från jobbet brukar jag inte tillbringa så här mycket tid hemma i lägenheten som jag gör nu. Det en himla tur att det varit så fint väder att jag kunnat sitta ute en hel del. Tror jag skulle ha blivit smått galen om det hade varit så grått och kallt som det var förra året vid den här tiden. Ibland kan man faktiskt ha tur. Men det blir ändå lite långtråkigt att vara hemma så mycket. Nu i kväll får jag dock lite avbrott i tristessen.

Jag och den väninna jag umgås mest med brukar umgås mest med brukar gå ut och äta då och då på fredagar men på kvällen brukar jag få lite mer ont i foten så jag vill inte gå någonstans. Ikväll blir det så att hon kommer hit och har med sig hämtmat som vi äter hos mig. Sedan ska vi sätta oss på min balkong och dricka lite rosévin. Jag köpte en flaska redan till förra helgen men på lördag kväll när det skulle ha passat för oss båda blåste det lite kyligt så då blev det inte av.

Nu ska vi fira in sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar