20 december 2013

En dag kvar

Nu är det bara en dag kvar till vintersolståndet och sedan börjar vi äntligen gå mot ljusare tider igen! Närmare bestämt inträffar vintersolståndet klockan 18.11 i morgon. Det är alltså mindre än ett dygn kvar tills det vänder. Jag har alltid haft jobbigt med den mörkaste tiden av året och inte har det blivit mindre jobbigt med åren. Sedan jag blev sjuk har jag om möjligt blivit än känsligare mot mörker och kyla. Redan om några veckor kommer det att vara märkbart ljusare dagar och det ser jag fram emot.

En annan sak jag ser fram emot är min julledighet. Jag har bara en arbetsdag kvar tills den börjar. Tyvärr kan jag bara vara ledig en extra dag men en extra dag är bättre än ingen. Jag kommer trots allt att vara ledig sex dagar i ett sträck och det känns toppenbra. Nu under helgen hoppas jag att jag lyckas uppbåda ork till att göra det jag vill göra innan julen är här. Men skulle inte allt jag tänkt göra bli av så är det faktiskt inte någon katastrof. Det blir som det blir och det blir säkert bra ändå.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar