18 december 2013

En vecka för tidigt

För mig hör doften av hyacinter till julen och jag tycker att blommorna är vackra. I år kommer jag att vara hemma till jul och då måste jag naturligtvis ha hyacinter. Jag brukar köpa lökar med knopp och plantera själv eftersom det blir betydligt billigare på det viset. Min plan var att blommorna skulle slå ut lagom till jul men den planen har spruckit rejält. Det hjälpte inte att jag ställde planteringen i sovrumsfönstret som är den svalaste platsen i min lägenhet. Visst är det fint och visst luktar det gott men det är en vecka för tidigt som det ser ut så här…

2 kommentarer:

  1. Åh vad fina och sedan vita ;)
    Luktar så gott. ;)
    Kram från frökenms

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar vita hyacinter och det luktar underbart gott i mitt vardagsrum. Förmodligen är de inte så fina på julafton men jag får ju njuta av dem nu under helgen :-)
      Kram

      Radera