8 december 2013

Så ovanligt pigg

De senaste tre dagarna har jag varit så ovanligt pigg och fylld av energi. Den här tiden på året brukar jag inte alls känna mig som jag gör nu. Jag vet förstås inte helt säkert men jag tror att det beror på att jag använder LDN. Märker inte någon skillnad på kroppen i övrigt men jag har både mer lust och mer ork än jag brukar ha. Värken i mina ben har i stort sett hållit sig borta sedan fjärde dagen och bara det är helt underbart. 

Igår satte jag upp julgardiner i köket men något mer julpyntande blir inte av förrän helgen före jul. Inte för att jag brukar pynta särskilt mycket men jag har några julpsaker jag brukar ta fram. Allt mitt pynt får plats i en tomkartong för kopieringspapper så då förstår du kanske hur lite jag har. Eller det där stämmer kanske inte riktigt. Jag har även en liten julbock och en liten gran med fiberoptik som inte får plats i kartongen. 

Det är redan helt mörkt ute och då tycker jag att det känns som om det är kväll fast klockan inte alls är särskilt mycket. Vid den här tiden på sommaren står solen högt på himlen och då tycker jag att det bara är mitt på dagen. Tänk så stor betydelse ljuset har. Vintern skulle inte kännas lika tung om det bara vore lite ljusare. Idag har det dessutom varit så kallt att jag inte har satt foten utanför dörren. Kyla tycker jag inte om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar