15 januari 2014

Det man inte har i benen

De senaste dagarna har jag flera gånger kommit att tänka på talesättet att ”det man inte har i huvudet får man ha i benen” och det är ju helt sant. Men i samma veva har även tänkt att ”det man inte har i benen får man ha i huvudet”. Det är något som stämmer bättre för min del. Vid det här laget har jag blivit ganska van vid att jag inte orkar gå så mycket. I början av dagen känns det som regel som om det inte alls kommer att vara något problem just den dagen men bara någon timme senare påminns jag alltid om att det trots allt är ett problem just den dagen. Orken i mina ben tar alltid slut långt innan dagen tar slut. För mig gäller alltså ständig planering så att jag inte tar några steg i onödan och gör slut på dagens steg tidigare än nödvändigt. Mitt liv är en enda lång planering av vad jag ska göra under dagen och hur jag ska göra det men så liten ansträngning som möjligt. Det jag inte har i benen får jag alltså se till att ha i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar