8 januari 2014

En aktiv dag

Idag har det varit en sådan där sällsynt dag då jag har känt mig ovanligt bra i kroppen. På morgonen brukar jag alltid känna mig likadan i kroppen så det säger ingenting om hur resten av dagen kommer att bli. Först när jag börjar göra något visar sig dagsformen väldigt snabbt. När jag hade ätit frukost gav jag mig i vanlig ordning iväg för att handla lite. Den senaste tiden har jag blivit otroligt sliten av att fara och handla så jag räknade förstås med att det skulle bli likadant idag. Att handla gick ganska snabbt och innebar inga problem. Det var först när jag kommit hem och packat in varorna som jag blev glatt överraskad över att formen var ovanligt bra.

Under dagen har jag kunnat göra ovanligt mycket här hemma och det gladde mig förstås. När man aldrig vet från en dag till en annan hur man ska må så är det desto roligare de dagar som är bättre. Önskar bara att de där bra dagarna kunde förekomma lite oftare. Även om jag tycker att jag har gjort mycket under dagen så är det bara en bråkdel av vad jag kunde göra förr i världen. Men det var då och det är historia nu. Idag lagade jag min goda fisksoppa till middag och den smakade lika förträffligt som den brukar.

Enligt receptet ska det vara crème fraiche i soppan och det undviker jag men idag gjorde jag ett litet undantag eftersom det mejerifria alternativ som finns att köpa på affären inte fanns idag. Nu ville jag ha soppan och jag har bestämt mig för att inte vara helt fanatisk i min strävan att låta bli mejeriprodukter. Jag har lagt in en länk till receptet på soppan på receptfliken där jag kommer att lägga in de recept jag använder och tycker är bra. Har dessutom skrivit ett inlägg om den här soppan en gång tidigare. Under tiden jag diskade efter middagen tog energin helt plötsligt slut så då blev det slut med min aktiva dag. Men på det stora hela är jag ändå mycket nöjd med min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar