30 oktober 2013

En livsstil

För en tid sedan bestämde jag mig för att jag ska göra ett riktigt seriöst försök att lägga om min kost. Under en lång tid har jag läst ganska mycket om olika rön som finns omkring vad man bör äta och vad man bör undvika när man har MS. Det verkar inte finnas några veteskapliga belägg för att kosten påverkar sjukdomen i endera riktningen men allt jag har läst räcker för mig i det här läget. Det jag har bestämt mig för att jag ska äta paleolitisk kost eller stenålderskost som man också kallar den.

http://www.bokus.com/bok/9789172412569/paleo-naturlig-mat-livsstil/

Man klarar sig långt utan recept när man vet vilka råvaror man ska hålla sig till och vad man ska undvika. Men det kan ändå vara bra att ha en bok som kan ge lite inspiration. När jag läste om boken ”Paleo- naturlig mat och livsstil” bestämde jag mig för att köpa den. Häromdagen låg paketet i min brevlåda och jag har hittat många recept i den som jag absolut ska prova. Förutom att boken innehåller recept står det en hel del annat matnyttigt i den. Att ändra kosten är att ändra livsstil…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar