26 oktober 2013

Ett dåligt beslut

Vintern har kommit här och under mitten av veckan kom det en del snö. Jag har inte tyckt om vintern sedan jag var barn och inte har det blivit bättre med åren. Att gå i snö är otroligt jobbigt och när snön kommer måste jag ha min bil i garaget vilket gör det jobbigare att använda bilen också. Under de senaste åren har jag ändå tyckt att vintern har en fördel. Den fördelen är att jag kan använda min spark när jag går ut. Den gör det snabbare och lättare att ta sig fram. När jag ska handla kan jag använda den eftersom jag inte behöver bära det jag köpt utan kan hänga upp kassen på sparken.

Dagarna efter snön hade kommit blev det plusgrader och då blev det moddigt och spårigt. Att använda sparken var inte att tänka på. När det gäller snöröjning finns det mycket att önska och den är inte alls bra. Ett par dagar med minusgrader gör att det är näst intill omöjligt att gå för en person med dålig balans och jag är ju en sådan person. Idag bestämde jag mig för att ta sparken när jag skulle gå och handla och det var ett mycket dåligt beslut. Att det var så förstod jag redan när jag var på väg till butiken. När jag väl var hemma igen var jag mer eller mindre knäckt av promenaden.

Vill inte ha det så här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar