3 oktober 2013

Spirit

I det senaste numret av Reflex-tidningen såg jag en annons om ett web-baserat självhjälpsprogram för oss som lever med MS. Programmet heter precis som rubriken på det här inlägget Spirit. Programmet går ut på att man ska lära sig övningar och tekniker för att utmana negativa tankemönster och reducera stress. Jag känner inte att jag har så stort behov av det eftersom jag jobbat en hel del med mig själv under flera år men jag tänkte ändå att det kan finnas något nytt att lära. Och jag är alltid öppen för att lära mig något nytt.
Varje måndag och torsdag får jag ett mail med en länk till nästa kapitel i programmet. Än har jag inte lärt mig något nytt men det kanske kommer. Jag har faktiskt inte gjort vare sig det som kom i måndags eller det jag fått idag så det kan ju finnas något där. Saken är den att jag varit väldigt trött de dagar jag har jobbat den här veckan så jag har helt enkelt inte haft ork över för några övningar. I går jobbade jag inte och då var jag riktigt pigg men jag använde den ork jag hade till annat som jag ville göra. På kvällen tog orken och energin slut så där pang bom som den så ofta gör…

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för tipset om Spirit. Jag har anmält mig till den också nu. Jag har också jobbat rätt mycket med mig själv men som du skriver så kanske man alltid kan hitta något nytt iallafall som man kan använda. Om inte annat så kan det bli en påminnelse :) Får se vad den kan ge mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt i att det blir en påminnelse även om det är sådant man redan vet. Man lever ju inte alltid så förståndigt som man "borde". Det kan alltid bli bättre :-)

      Radera
  2. stress är inte bra. men det är också svårt att låta bli det.Inre stress är riktigt jobbigt. m en jag jobbar på det hela tiden.Så länge jag lever . kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det nog den inre stressen som är värst. Jag har alltid levt med prestationsångest och det om något kan vara stressande. Numera tål jag ingen stress så jag har helt enkelt varit tvungen att jobba på med mig själv hela tiden för att bli en "bättre" människa :-)
      Kram

      Radera