12 oktober 2011

Lätt som en plätt

Jag har haft semester i drygt en vecka och ska vara ledig i nästan tre veckor till. Att man kan vara ledig och hemma och ha så fullt upp är helt otroligt. Idag var jag en sväng till jobbet på eftermiddagen och fikade med de som jobbar. Jag berättade om hur mycket jag haft att göra och hur lite jag ändå har hunnit med. Det är nog precis på samma sätt med tid som det är med pengar. Man använder helt enkelt det man har till sitt förfogande. Lätt som en plätt.

Att använda pengar är nästan oförskämt enkelt. Idag for jag för att titta en gång till på en mössa som jag provade (men inte köpte) i måndags. Jag kom nämligen på att jag absout måste ha just en sån mössa. Tro inte att det bara blev en mössa. Jag såg en jättesnygg kjol som jag bara var tvungen att prova. Kjolen passade perfekt och jag köpte den. Fast egentligen behöver jag inte alls någon kjol. Eller jo, jag behöver den. Jag har ju ingen sån kjol sen tidigare.

Förresten köpte jag lite annat när jag ändå var på g…


2 kommentarer:

  1. Pengarna ska "rulla", det blir roligare så. Men en mössa? Kan inte komma på att jag sett dej i mössa, hmmmmm,-men jag minns säkert fel.

    SvaraRadera
  2. Du minns säkert helt rätt. Att jag använder mössa är sällsynt. Nu i veckan har jag inte bara köpt en utan TVÅ nya mössor!

    SvaraRadera