13 oktober 2011

Lite beslutsångest

Nu är min resväska packad och klar. När jag ska packa får jag alltid lite ångest. Först och främst gäller det att inte glömma något som är viktigt. Det brukar gå hyfsat bra att fixa. Sen kommer det som är det jobbiga. Att bestämma och välja ut vilka kläder som ska med. Jag får värsta beslutsångesten när jag måste välja. Jag satte gång med packningen igår kväll och den gjorde mig helt slut. Att packa är inte särskilt ansträngande utan det är mer att jag blir stressad och det är stressen som gör mig slut.

Sedan jag blev sjuk påverkas jag mycket mer av stress än jag gjorde tidigare. Att lära mig att hantera stress är något jag jobbat med väldigt mycket under de senaste åren. Jag har läst otaliga böcker om än det ena och än det andra. En tanke jag har med min blogg är att jag ska berätta lite om de böcker jag läst som jag tycker mig ha haft nytta av. Jag tänker även skriva om allt jag har testat och vad jag har för erfarenheter av det. Jag har lärt mig att kropp och själ är mycket tätt sammanlänkade.

Ska kroppen må bra måste själen må bra…

2 kommentarer:

  1. Vart ska du resa...?

    SvaraRadera
  2. Jag ska åka till Teneriffa på tisdag. Där ska jag vara en vecka :-)

    SvaraRadera