28 oktober 2011

Slarvat med träningen

Det känns i min arma kropp att jag har slarvat med träningen den senaste tiden. Visserligen har jag gått nästan dubbelt så mycket som jag gör i vanliga fall men jag har inte gjort någon annan träning. Igår tvättade jag och de dagar jag gör det orkar jag inte med någon extra träning. Idag har jag gjort en massa ärenden och jag ska gå ut och äta med en väninna i kväll så det blir inte någon träning idag heller. Men i morgon ska jag träna!

Eftersom jag varit bortrest två veckor hade jag förstås inga färskvaror hemma. När jag hade laddat första tvättmaskinerna gick jag glad i hågen till bilen för att åka till affären. Den vägrade starta efter att ha stått två veckor så det var bara att gå upp i lägenheten igen. Jag satte igång motorvärmaren och lät den stå i hela natten. Bilen var inte helt död så jag hoppades det skulle räcka för att få liv i den. Men så icke. Den startade inte idag heller.

Det var bara att ringa verkstan och be om starthjälp. Som tur var kunde jag få det omgående. För att ladda upp batteriet körde jag omkring en halvtimme innan jag for och handlade. Det är ett elände att inte kunna handla utan att ha bil. Även om det inte är långt till affären klarar jag inte av att gå dit och handla och sen bära varorna hem. Det är inte kul att vara så beroende av bilen men det är tur att jag har både körkort och bil.

Man kan alltid se något positivt om man bara vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar