31 oktober 2011

Evigheten är slut

Nu är jag inne på min sista lediga dag. Jag har varit ledig länge. närmare bestämt 28 dagar. Det känns inte alls som om jag har varit borta från jobbet så länge. När jag hade min första lediga dag den fjärde oktober tyckte jag att jag skulle vara ledig i en hel evighet. Nu är den evigheten slut. Anledningen till att jag varit ledig så länge under denna ”konstiga” tid på året är rent ekonomiska. Från och med i morgon blir min anställning omreglerad till 50 procent eftersom jag numera har en icke tidsbegränsad sjukersättning på 50 procent. Genom att ta ut fyra veckors sparad semester innan min tjänst omregleras har jag haft lön på 75 procent under en månad. Det har gett mig ett välkommet tillskott i kassan. Sen stundar bistrare tider rent ekonomiskt sett.  Men jag kommer säkert att klara mig.

Sedan jag började jobba halvtid tycker jag att jag äntligen har fått ett liv igen. Även om jag gärna skulle vara ledig ett par veckor till så ser jag fram emot att träffa mina arbetskamrater igen i morgon. Jag har nämligen turen att ha världens bästa arbetskamrater. Min sista lediga dag sov jag som vanligt ganska länge. Efter frukosten gjorde jag en kanna kaffe och satte mig vid datorn. Här skulle jag kunna bli sittande mest hela dagen skulle jag tro. Men riktigt så ”lat” ska jag inte vara idag. Klockan två har jag en tid i tvättstugan igen. Jag hann inte med att få undan all tvätt i torsdags och min tvättkorg är redan överfull igen. Det här med tvätt är verkligen en never ending story…

2 kommentarer: