10 februari 2013

Onödigt avslöjande

Jag tycker det är helt underbart att dagarna blivit längre och jag älskar verkligen att ljuset kommit tillbaka ordentligt nu. Men jag tycker att ljuset är onödigt avslöjande. Helt plötsligt ser man det där man inte alls vill se. Så mycket damm det blivit hemma nu och så smutsiga fönsterrutorna är. Att se de sakerna är inte vidare positivt. Men man får ta det onda med det goda. Fördelarna med att det är ljust överväger trots allt. Inte nog med det. Hade det inte varit för dagsljuset skulle jag aldrig städat de två skåp jag städat under helgen. Två skåp är inte mycket att skryta med men det är bättre än inget.

För övrigt har det varit väldigt kallt den här helgen. Kyla har jag svårt med. Händer och fötter blir alltid kalla, för att inte tala om näsan. Jag behöver inte vara ute i kylan någon längre stund innan jag börjar tappa känseln i den. Kanske jag borde tillägga att det varit mellan -25 och -30 fredag och lördag. Det är alltså inte lite kyla jag talar om. Som tur är har den värsta kylan mildrats lite nu och det är ”bara” -19. Fast jag tycker inte att det heller är så bara. Det har varit soligt hela helgen men solens strålar lyckas ännu inte värma upp luften så att man känner det. Nu längtar jag efter den tid då solen värmer ..

6 kommentarer:

  1. Varför bor vi människor på dessa breddgrader?
    Tore

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga! Av födsel och ohejdad vana kanske? ;-)

      Radera
  2. Usch ja, gillar inte kylan heller och du har det kallt hos dig.
    Här är det lite bättre iaf:).
    Allt stelnar när man går ut i kylan.
    Vår till folket nu:)!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, mer vår till folket! :-) Eftersom jag har svårt med kylan bor jag inte på riktigt rätt ställe kan man säga. Men nu är det som det är och det är bara att göra det bästa av det man har...
      Kram

      Radera
  3. FY F.N vad kallt ni haft det

    här är nästan vår, snödropparna har börjat visa sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är våren långt borta men idag var det bara -4. Det är lagom kallt för att vara vinter :-)

      Radera