3 februari 2013

Dagarna som går

Dagarna går fort och ibland glömmer man bort att det är dagarna som går som är livet. Nu är första helgen i februari slut och innan vi vet ordet av så är hela månaden slut. Alla månader går fort men eftersom februari är kortast går den månaden också fortast. Igår kväll var jag ut och åt middag med några vänner. I flera dagar har jag fantiserat om att äta pizza och det var precis det jag åt igår. Jag försöker undvika både mjöl och mejeriprodukter men vad tusan. Livet är kort och maten är god!

Man ska njuta av livet så mycket man kan och nu var det helt enkelt så att jag ville ha pizza så det blev min middag. Jag valde en med marinerad oxfilé och gorgonzola och den smakade helt ljuvligt gott. Inte minsta uns av dåligt samvete hade jag när jag åt. Jag njöt bara i fulla drag.

Mitt på dagen idag var jag i vanlig ordning på café och fikade. Det var ungefär 12 grader kallt och strålande solsken. Jag hade min lilla kamera i handväskan och tog fram den för att ta några bilder. Det här är en av dem. Det är vackert när det är snö och sol eller hur?

6 kommentarer:

  1. vilken skillnad på dina bilder från förra inlägget och denna vackra bild.

    Du bor fantastiskt fint

    Man ska njuta av godsakerna i livet :)
    själv åt jag 3 semlor i Fredags

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det är fint så är det verkligen fint här! TRE semlor?! Det var då det värsta ;-)

      Radera
  2. Dagarna som går är livet så det gäller att njuta.
    Njutningsfullt ska det vara annars kan det kvitta:).
    Kram

    SvaraRadera