25 februari 2013

Vårkänslor

De senaste dagarna har det varit rena rama vårvädret här. Det har varit plusgrader och takdropp. Än är det lång tid kvar innan det är någon vår i sikte här men man kan inte annat än få vårkänslor när det är så fint ute. Det har mest varit mulet under helgen men det har ändå varit jättehärligt. Om allt blir som det brukar vara så kommer det både att bli kallare igen och det kommer att snöa mer. Men det som kommer att komma är det ingen idé att tänka så mycket på. Det viktiga är att njuta av det som är här och nu.

Den där dolda förkylningen som jag skrev om häromdagen har fortfarande vare sig brutit ut eller försvunnit. Den fortsätter att leka kurragömma med mig. Fast jag är lika glad om den väljer att inte bryta ut. Nästan varenda människa har varit eller är förkyld nu så det vill nog till att jag har tur för att jag ska klara mig undan.

Helgen har varit lugn och stillsam. På fredag kväll var jag och min väninna ut och åt middag och tog ett par glas vin. Jag var hemma igen vid halv elvatiden så det blev inte så sent. I övrigt har jag inte gjort särskilt mycket under helgen. Förutom det där vanliga vardagliga har jag varit på café och fikat både lördag och söndag. Fast om jag ska vara ärlig så hör det faktiskt till det vanliga på helgerna. Inte mycket nytt från min horisont alltså. Allt har varit och är som det ska och som det brukar vara. Jag kan inte klaga…

6 kommentarer:

  1. Här med....så gott det är. Bara att njuta fullt ut.
    Leker du med din iphone än:)? Lätt att bli fast jag vet :). Fick en 5:a av maken för ett tag sen.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en iPad också och det är fortfarande den jag använder mest men jag är mycket nöjd med min iPhone :-)
      Kram

      Radera
  2. ni har haft det varmare än oss här nere i helgen :)

    säg till om du vill spela wordfued eller nåt ireneirp heter jag på allt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fortfarande varmt här. Inte bara positivt eftersom det inte är dags för vå än. Nu är det blött och slaskigt och till helgen blir det kallt igen och då blir det halt och eländigt :-(

      Jag har dig redan som vän i WF och Ruzzle så jag vet vad du heter. Samma gäller för dig om du vill spela :-)
      Kram

      Radera
  3. Längtar tills det blir lite varmare här också. Det är i alla fall fint att snön har fått ligga kvar =)

    Aorpå din kommentar på min blogg. Ja, det är Mabthera jag nu fått. Ska tillbaka för omgång två om två veckor. Hoppas på det bästa. Hur har det gått för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det blivit kallare igen och det är mer normalt för årstiden. Jag längtar tills våren kommer på riktigt :-)

      Jag skulle bara få en dos och sedan kanske en till efter ett år efter att ha gjort en ny MR. Att det blir så för mig beror nog på att jag har SPMS numera. Jag märker inte av någonting vare sig positivt eller negativt efter den dos jag fick för fem veckor. Allt är precis som vanligt...

      Radera