30 januari 2013

Ingen lust

Igår berättade jag om att jag var trött efter att ha sovit dåligt under natten. Jag var helt säker på att jag skulle somna snabbt och sova gott natten mot idag. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag kunde inte alls somna. Vid midnatt bestämde jag mig för att stiga upp istället för att ligga i sängen och vrida och vända mig. Jag satte på radion i köket och tände ljuset jag har på köksbordet. Sedan hittade jag mig något att äta och satte mig vid min iPad. Efter nästan en timme vid köket gick jag till sängs igen. Den här gången somnade jag utan problem. När jag väl somnade sov jag lika gott som jag brukar göra.

Den sena ”kvällen” förde med sig att jag inte steg upp den tid jag hade tänkt mig. Vilken tur att jag inte skulle på jobbet idag! Att ha en vilodag mitt i veckan är verkligen toppen. Jag satt länge och väl vid köksbordet med min frukost. Ute var det riktigt grinigt väder. Grått och trist och snö. Det ser inte alls kul ut eller hur?


Jag hade ingen som helst lust att sätta foten utanför dörren idag. När jag började fundera på vad jag skulle ha till middag kom jag ändå fram till att jag måste gå och handla lite så jag begav mig ut i snövädret. Väl ute var det riktigt skönt. Jag fick mig lite frisk luft och en välgörande promenad. Det gjorde mig gott och humöret blev bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar