30 mars 2013

Den enkla varianten

Jag njuter i fulla drag av min ledighet och av att ha massor av tid helt och hållet till eget förfogande. Tro inte att jag har gjort något av det jag hade tänk att jag skulle ta itu med under helgen. Inte än i alla fall. Halva helgen återstår så än kan det hinna bli något gjort. Skulle det inte bli det så finns det kvar till senare. Jag ser ingen anledning att hetsa upp mig över den saken. Ibland måste man tillåta sig själv att vara riktigt lat och att bara vara.

Inte heller lider jag över att vara helt för mig själv. Jag har alltid haft stort behov av att ha egentid och det har inte blivit mindre med åren. Eftersom jag inte har så stor fysisk ork så känns det ganska bra att vara själv. Jag behöver inte tänka på att jag ska göra något för någon annans skull. Allt jag gör, gör jag bara för min skull och bara för att jag vill det.

Visst är det lite tråkigt att äta alla måltider utan sällskap under en långhelg som den här. Men det gör också att jag äter det jag själv har lust att äta. Något överdådigt påskbord blir det inte. Idag har min middag bestått av kokt potatis, färdigköpt gravlax och hemlagad gravlaxsås. En mycket god och lättlagad middag. Igår åt jag ugnsstekt lax och i morgon har jag tänkt mig skinka som även den är köpt färdigkokt. Jag kör den enkla varianten…

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar