22 mars 2013

Måndagar och fredagar

Veckan hinner knappt börja så är den slut. Jag tycker att det känns som om veckan bara består av måndagar och fredagar. Känslan av att det är så är minst sagt kluven. När tiden rusar på som den gör går dagarna i livet allt för fort och innan man vet ordet av är man gammal. De allra flesta vill leva länge men det är inte många som vill bli gamla. Jag tycker det är skrämmande att tänka på att jag ska bli gammal. Hade jag inte min sjukdom skulle det kanske vara annorlunda, vad vet jag?

Även om min MS varit ganska stabil i många år så har jag trots allt blivit sämre med åren och tänker jag realistisk så är väl inte chansen att jag ska bli bättre med åren särskilt stor. Ingen önskar mer än jag att det skulle ske ett underverk men jag tror ärligt talat inte att det kommer att ske. Men man ska aldrig ge upp hoppet sägs det. Nåja, det är inte lönt att ägna energi att tänka på den saken. Nu är nu och idag är det fredag. Jag ska laga mig något gott att äta och försöka njuta av nuet.

Trevlig helg alla!

6 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att veckan bara innehåller måndag och fredag...Tycker jag bara hinner måndagens tvätt och fredags fix med städ så är veckan slut.Och dags att börja med måndags tvätten igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och i morgon är det fredag igen :-)

      Radera
  2. gäller att hitta små saker i vardagen som gör en glad

    men jag förstår vad du menar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är finns det småsaker i vardagen man kan bli glad av. Idag har jag pratat med mitt lilla barnbarn på FaceTime. Det blir man glad av :-))

      Radera
  3. Ge inte up hoppet om att vända din ms-story! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska aldrig ge upp hoppet även om det ibland kan kännas frestande att göra just det. Sen kommer det bättre dagar när kämpaglöden kommer tillbaka :-))

      Radera