20 mars 2013

Ljusa dagar

Idag är det vårdagjämning och ett halvår framåt kommer solen att vara ovan horisonten fler timmar per dygn än den är under horisonten. Det är så härligt med långa dagar. Fast dagarna är i och för sig inte längre men utan bara ljusare. Vårdagjämningen till trots så är det långt innan våren kommer. Här är det vinter och just nu verkar det vara vinter mer eller mindre överallt i landet. Förr eller senare kommer dock våren till oss alla.

Tyvärr är min energinivå fortfarande låg. Jag känner mig inte alls i någon vidare form. Var ut och handlade lite på förmiddagen och efter det har jag inte haft krafter att göra någonting alls. Det är hur trist som helst när det är så här. Nu är jag ju inte ”ledig” för att jag ska göra en massa men det finns trots allt en massa saker som behöver göras. Att vara inaktiv är inte alls min grej och jag kommer nog aldrig att vänja mig vid att göra så lite som jag gör…

2 kommentarer:

  1. Kul att hitta hit!
    Jag känner så igen mig i det du skriver om orkeslösheten. Ibland blir man bara matt av att tänka på allt man vill göra. Förstår att du inte varken kan eller vill vänja dig vid detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tittar in på min blogg! Jag har lagt till dig i min blogglista :-)

      Radera