28 juli 2013

Blandade känslor

I morgon ska jag börja jobba och det är två och en halv månad sedan jag jobbade senast. Jag måste erkänna att jag har blandade känslor inför att börja jobba igen. Det blir kul att träffa alla igen men jag har tyvärr en aning om att jag kommer att ha nog så mycket att ta itu med efter så lång frånvaro. Den biten känns inte det minsta lilla lockande. Nu var jag inte helt ärlig. Det rätta är att jag gruvar mig rejält för allt som ska göras när jag kommer tillbaka. Förutom det jag inte känner till än så är det en hel del som jag redan vet att jag har att göra. Och att jag redan vet det är för att jag börjar jobba precis i slutet av månaden då det alltid är mycket.

Efter att ha haft ständig sovmorgon under en lång tid blir det inte lätt att stiga upp extra tidigt. Under tiden jag varit hemma har det hänt ett par gånger att jag vaknat vid nio men oftast har det blivit senare än så. Någon morgonmänniska har jag aldrig varit och kommer nog aldrig att bli heller. Sen har jag varit van vid väldigt långa frukostar i godan ro. Ja, ja, säg den ”lycka” som varar. Den största fördelen med att börja jobba igen blir att jag får mer pengar att röra mig med. Det har varit lite si och så med den saken ganska länge. Men under tiden jag varit sjukskriven har jag varken haft ork eller lust att shoppa så utgifterna har varit lite mindre. Som alltid finns det både för- och nackdelar med allt. Man får ta en dag i sänder och försöka fokusera på de fördelar som finns.

Den här senaste veckan har vädret varit helt underbart och jag har kunnat sitta ute och dricka morgonkaffe varje dag. Nu har det mulnat på och det verkar som om det ska bli regn. På torsdag kväll kom min bror hit och mitt på dagen igår reste han vidare på sin väg hem. I fredags var vi ut och åt en god middag och det vackra vädret gjorde att vi kunde sitta ute och äta. Min väninna som varit bortrest på semester ett antal veckor följe med oss och efter middagen gick vi hem till mig och tillbringade resten av kvällen på min balkong. Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. Nu ska jag göra ett litet träningspass. Jag har faktiskt kommit igång med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar