17 juli 2013

En helt annan människa

Det inlägg jag skrev igår ägnade jag åt att klaga över olika saker och mest klagade jag nog över vädret. Idag har det varit solsken hela dagen och det har verkligen gjort susen för mig. Jag är som en helt annan människa idag. Kroppen känns mycket bättre än igår och humöret likaså. Helt fantastiskt vilken skillnad det kan vara mellan olika dagar!

Redan när jag steg upp idag bestämde jag mig för att jag skulle gå en sväng utan att använda rullator. Jag har visserligen gått ute litegrann utan den och inomhus använder jag den ytterst lite numera. Eftersom min balans är sämre än vanligt nu tog jag för säkerhets skull med mig en krycka när jag gick ut. En krycka hjälper kanske inte så mycket men det blir en trygghet att ha den med.

Jag vågade mig inte på att gå så långt så här första gången med så litet stöd. Det kanske blev ungefär 250 meter och jag tror absolut att jag hade kunnat gå längre. När jag kom hem kände jag inte något omedelbart behov av att sätta mig så som det oftast är när jag gått ut och kommer hem. Jag gjorde mig en kopp kaffe och gick fram och tillbaka ett par gånger i lägenheten.

När jag skulle laga middag fick jag upp ett il och städade ett överskåp där jag har en del torrvaror. Att göra det har jag tänkt på länge men jag har inte kommit mig för att göra det. För att plocka ut det som var där, torka och sedan sätta in allt använde jag trappstolen jag har i köket och fick både kliva upp och ner flera gånger. Det kändes i benen men det var ingen större fara.

Tänk vad lite solsken kan göra. Jag är så nöjd med min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar