15 juli 2013

Träning och symptom

Sedan snart två veckor tillbaka har jag börjat föra dagbok över den träning jag gör och vilka symptom från min MS jag märker av. Vissa symptom eller rättare sagt skador har jag hela tiden medan vissa andra symptom kommer och går lite. Nu när jag sitter här och skriver om det kommer jag på att jag kanske även borde skriva ner hur mitt humör är. Till exempel om jag känner mig glad, ledsen, arg, stressad och liknade. För mig är det så att hur jag mår rent psykiskt till viss del påverkar hur jag känner mig i kroppen.

Vädret har nog också med saken att göra eftersom min sinnesstämning påverkas ganska mycket av vädret. Jag har tänkt på att föra den här typen av dagbok tidigare men det har liksom inte blivit av förr. Största anledningen till att jag börjat göra det är för att få bättre koll på hur jag känner mig dag för dag. Det är ofta så att under de bättre dagarna tycker jag att det nästan ”alltid” är ganska bra och under de sämre dagarna tycker jag att jag ”aldrig” känner mig bra. Vi får väl se om jag lyckas hålla fast vid min nya vana att föra dagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar