16 juli 2013

Slöseri med energi

Vädret kan man inte göra något så det är bara slöseri med energi att reta upp sig på vädret. Ändå kommer jag på mig själv med att göra just det. Visst är det så att vädret påverkar mitt humör men jag brukar ändå försöka att strunta i vilket väder det är. Man får försöka anpassa sina aktiviteter efter det som är. Att jag nu trots allt är irriterad på vädret beror antagligen på flera saker men framför allt beror det nog på min sinnesstämning.

Jag är helt enkelt rätt trött på hela min situation just nu. Jag har ju varit hemma och varit sjukskriven rätt länge och av förklarliga skäl varit tvungen att hålla mig mer i stillhet än jag brukar. Av den anledningen har jag blivit i betydligt sämre fysisk form. När jag blev lite bättre i min fot blev jag brakförkyld och orkade absolut ingenting. Nu först är förkylningen nästan borta. Det ena har alltså lett till det andra.

Igår ösregnade det hela dagen och jag satte inte min fot utanför dörren. Det enda jag gjorde var att öppna dörren och sätta ut en fot för att kunna kolla om jag hade fått någon post. Att vara inne hela dagen tycker jag inte om men jag kunde inte förmå mig att gå ut och bli blöt och kall. Idag har det blåst halv storm ute och det har varit blygsamma 13 grader varmt. Inte lockande att gå ut då heller. Men jag har varit och handlat lite.

I morgon blir en bättre dag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar