12 juli 2013

Flera dagar

Det har gått flera dagar sedan jag skrev något senast och det beror i sin tur på att jag har haft besök under flera dagar. I söndags kom min bror hit och han stannade till onsdag eftermiddag. Under tiden han var här hjälpte han mig med en del saker som jag inte klarar av att göra själv. Bland annat tvättade och vaxade han min bil så nu är den så ren och fin som den inte varit sedan förra gången han tog hand om den. Vilken tur jag har som ha en så snäll och hjälpsam bror.

Ungefär en timme innan min bror åkte kom både sonen och hans familj hit och även min dotter var med. Det var förstås roligt att träffa barnbarnen igen och dottern har jag inte träffat sedan jul så det var extra roligt att träffa henne igen. Min andra omgång gäster stannade bara en natt innan de reste vidare mot samma mål som min bror. Hela gänget är nu i min pappas stuga. Precis som förra året låter jag bli att åka dit samtidigt som alla andra är där. Jag orkar helt enkelt inte med att det är så många människor samtidigt på så liten yta.

Igår kväll satt jag för mig själv i soffan och slappade hela kvällen. Det gick ingen nöd på mig utan det var ganska skönt att vara helt själv en kväll. Både igår och idag har jag kört en maskin med tvätt och det är verkligen underbart att ha en alldeles egen tvättmaskin igen. Nackdelen är förstås att jag måste hänga allt på tork i lägenheten men jag lovar att nackdelen är betydligt mindre än fördelen. För övrigt har min förkylning inte gett med sig än. Har aldrig varit med om en envis förkylning tidigare!

En av mina orkidéer står i blom nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar