25 augusti 2012

Ingen matlagning

Jag har haft det toppen under tiden jag varit borta men det var otroligt skönt att komma hem igen. Sista timmen jag satt i bussen var en ren pina. Var hemma i lägenheten strax efter klockan halv sex och då kände jag mig jättetrött. Konstigt att jag kan bli så trött av att åka buss. Man sitter ju bara helt stilla och vilar när man åker. Jag var förberedd på att jag skulle vara trött när jag kom hem så redan innan jag åkte hade jag köpt en portion färdigmat som jag värmde i mikron och åt till middag.

Efter maten var det soffan som gällde. Där satt jag och slappade hela kvällen. Att lägga sig i sin egen säng var helt underbart och jag somnade direkt jag lade huvudet på kudden. När jag steg upp njöt jag av en långsam frukost för mig själv. Det kändes SÅ bra att vara hemma igen. Det har varit härligt väder idag och på eftermiddagen var jag och min väninna ut och fikade. Vi har inte träffats på länge så vi hade mycket att prata om. I kväll ska vi gå ut och äta så det blir ingen matlagning idag heller.

Men sen är det slut på latmanslivet…

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du har haft det bra, att du tyckte det var skönt att komma hem och att du njuter av dina dagar med fika och äta ute med vänner. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag ska jag laga middag själv för första gången på två veckor. Det får väl gå det med ;-)
      Kram

      Radera
  2. Har lovat mig själv och maken att jag ska bli bättre på att laga mat och baka,nu när vardagen är i gång igen. Så nu gäller det bara att komma i gång då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar ig lycka till med dina föresatser! Bakar är något jag aldrig gör och det tänker jag inte ens försöka bli bättre på ;-)

      Radera